Entries About Linkies Tips Rules Facebook Twitter Asking Follow Home
Welcome


Assalamualaikum.Selamat datang ke blog cik moon.Perkongsian disini hanyalah berdasarkan pembacaan yang sudah sedia ada.Sekiranya terdapat kesilapan dalam nukilan saya ini,semoga anda dapat menegur saya.Sekiranya anda hendak berkongsi ilmu disini pun saya dengan berbesar hati mengizinkannya..

Tagboard



Old Entries


Credits



Template by Zahra & Jemima. Codes by
Fatin. Edit by Your Name. Image by WHI

Jodohku dimana?

          

Assalamualaikum dan selamat tengah hari kepada anda semua..Apa kabo??Kalau ada sakit habak kat encik lah ye??hihih..Macam penjaga je miss moon ni.Baiklah..Kita teruskan dengan topik kita pada hari ini...

                     DIMANAKAH JODOHKU?

Agak agaklah kan..Jodoh kita di mana ya??Di hadapan kita ke?belakang kita ke?ataupun ianya berada disisi kita sendiri??Cuba tanya diri kita sendiri....Hahh..Dah tanya ke belum..Miss moon pun dah tanya pada diri miss moon juga..But,no answer...


Kenapa tiada jawapan ya??emm,,,,jenuh memikir ini..Tiada jawapan lagi..Baiklah..Apa kata anda semua lihat kembali gambar diatas..Apa yang ditulis disitu??Habak kat encik sikit?


         He will send her/him to you when you're ready.It's only a matter of time.

Hah..Dah dapat jawapan ke belum??Belum lagi ke??aloh,,kok lambat bebeno ...,,miss moon dah dapat jawapannya..Apa jawapannya??hihih..Jawapannya adalah...jeng jeng jeng..


Sebenarnya,Allah itu sudah lama dah tentukan jodoh kita.Sebelum kita lahir lagi.Untuk pengetahuan anda semua,jodoh itu sebenarnya sangaaaaaaaat dekat dengan kita.Cuma kita belum mengenalinya kerana belum masanya lagi..Mungkin kerana kita terlalu muda lagi.Jadi,Allah ingin kita bersiap sedia terlebih dahulu dengan pelbagai ilmu sebelum anda menjadi suami atau isteri.

Miss moon selalu tanya dekat ibu miss moon..Bila agaknya Allah nak jumpakan miss moon dengan jodoh miss moon>Alhamdulillah,jawapan ibu miss moon tidak mengecewakan miss moon.


Miss moon:Ibu,Bila Allah nak jumpakan akak dengan jodoh akak?

Ibu:Akak,sesungguhnya jodoh akak itu dah lama ada cuma Allah belum lagi nak jumpakan akak dengan dia.Sabar ya.Mungkin Allah nak akak kuatkan diri akak dengan pelbagai ilmu baru Dia jumpakan akak dengan jodoh akak..Ataupun,Dia nak akak dekatkan diri akak dekat Dia terlebih dahulu.Ataupu.Mungkin jodoh akak sedang memperbaiki diri dia sebelum dia berjumpa dengan akak.

Miss moon:Allah..Tersentap hati aku bila mendengarnya..Dekatkan diri kepada Allah?


Miss moon tak mampu nak kata apa apa.Tapi,apa yang miss moon boleh  katakan..Kepada anda semua...Dekatkan diri kepada Allah dahulu..Doalah banyak mana pun..Doalah kepada Dia supaya Allah ketemukan kita dengan orang yang baik baik..Amin.Dan,percayalah bahawa sesungguhnya jodoh kita ada dekat dengan kita.Cuma kita belum menjumpainya.Mungkin jodoh kita adalah sahabat kita sendiri...Tak tahukan..Apa yang penting.Kita doa banyak banyak...Miss moon pun nak doa juga.Semoga urusan kita didunia ini Allah akan berikan kelancaran,Amin.






? Newer Post
Older Post ?


Older Post ?