Entries About Linkies Tips Rules Facebook Twitter Asking Follow Home
Welcome


Assalamualaikum.Selamat datang ke blog cik moon.Perkongsian disini hanyalah berdasarkan pembacaan yang sudah sedia ada.Sekiranya terdapat kesilapan dalam nukilan saya ini,semoga anda dapat menegur saya.Sekiranya anda hendak berkongsi ilmu disini pun saya dengan berbesar hati mengizinkannya..

Tagboard



Old Entries


Credits



Template by Zahra & Jemima. Codes by
Fatin. Edit by Your Name. Image by WHI

Jagalah auratmu.

               
Assalamualaikum..Selamat malam semua..Anda semua apa khabar??Baik ke idok??hihiih...Semoga kita semua masih lagi dalam keredaanNYA..Amin..Baiklah..Hari ini,,tajuk yang ingin miss moon kongsikan adalah berkaitan aurat.

     Apa itu aurat ye sahabat?Boleh beritahu dengan miss moon idok??

krikk2x.,sunyi je..hihi.tak ada yang menjawab pun...tak apalah..Biar miss moon kongsikan serba sedikit berkaitan aurat..Seperti yang kita semua sedia maklum,,aurat dari segi bahasa ialah keaiban...Dari segi istilah pula adalah bahagian bahagian pada anggota badan yang wajib ditutupi.


Miss moon teringin benar untuk mengajak anda semua sama sama menutup aurat..Terutama kepada para wanita yang dimuliakan oleh ALLAH..Amin.Miss moon pun nak menutup aurat juga..Banyak lagi kekurangan miss moon yang harus miss moon perbaiki.

                                         I am not a perfect girl
Dalam kita cuba untuk menutup aurat,,terdapat beberapa syarat yang harus kita patuhi..Kita kan nak jadi muslimah yang baik,,Jadi,,kita kenalah ikut peraturan yang telah ditetapkan..

                 Apa peraturan atau syarat yang perlu kita ikut miss moon?

Gambar di bawah ini miss moon kongsikan sedikit peraturan yang perlu kita patuhi sebagai muslimah..Tidak susah..In sha Allah kita akan rasa selamat kalau kita ikut setiap peraturan yang islam telah tetapkan..

                      

.Semoga dengan sedikit perkongsian ini anda semua akan dapat sesuatu ilmu yang berguna..Ilmu ini bukanlah hebat mana..Ilmu yang kita telah kita ketahui sejak kita kecil lagi.Namun,,kita jarang sekali mempraktikkannya dalam kehidupan seharian kita..Oleh itu,mari kita mengamalkannya..


? Newer Post
Older Post ?


Older Post ?